Historia tej inwestycji to prawdziwa droga przez mękę. Jak czytamy w artykule Jarka Adamka na portalu elka.pl już w poprzedniej kadencji samorządu leszczyńskiego planowano przebudowę, ale składane wtedy oferty przerosły możliwości budżetowe powiatu. W kwietniu tego roku ogłoszono kolejny przetarg – wpłynęło siedem ofert.
Najtańsza propozycja opiewała na 6,5 mln złotych. Zarząd uznał ją za rażąco niską i wdrożył procedurę wyjaśniającą. Wykonawca odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej – to wydłużyło całą procedurę o kolejne tygodnie.
Zobacz: Nowa ścieżka rowerowa do granicy województwa. 5,5 km przez Osową Sień
Ostatecznie zwycięzcą zostało Konsorcjum Firm – liderem jest Przedsiębiorstwo Dróg i Ulic z Leszna, partnerem DROGTRANZ z Góry. Cała inwestycja pochłonie 7,57 mln złotych brutto. W tej kwocie mieszczą się nie tylko roboty budowlane, ale też wykupy gruntów i nadzór inwestorski. Prawie 6 milionów złotych pokryje dofinansowanie z rządowego programu Polski Ład.
Metamorfoza czeka ponad 6,5 kilometra drogi. Jezdnia zostanie nie tylko wzmocniona, ale i poszerzona do 6 metrów. W samym Wijewie powstanie chodnik. Planowana jest też kanalizacja deszczowa.
Powiat Wschowski i Gmina Sława swój odcinek drogi wyremontowały już ponad osiem lat temu. W 2016 roku firma STRABAG za około 750 tysięcy złotych przebudowała fragment drogi na długości 1050 metrów. Wtedy też powstał nowy przepust na cieku Sarnka.
Zobacz: Zakończono rozbudowę drogi Wróblów-Potrzebowo
Foto: maps.google.com